Korozja, to zmora wielu posiadaczy pojazdów. W dzisiejszych czasach nie ma co się łudzić, że omija nowe lub prawie nowe pojazdy. Większym znakiem zapytania jest, jak potraktuje nas producent samochodu w przypadku jej wystąpienia.

Dzisiaj gwarancje producenta na pojazdy wydawane są na długie lata. O ile w przypadku gwarancji mechanicznej sprawa jest prosta i klarowna, o tyle w przypadku gwarancji na perforacje już tak nie jest. Koniecznym jest rozróżnienie gwarancji na lakier i gwarancji na perforacje oraz postawienie sobie podstawowego pytania: czym jest perforacja wpisana w książkę gwarancyjną?

 

Gwarancje na lakier zawsze są krótsze: 2-3 lata w zależności od producenta. Ich zakres potrafi się nieznacznie różnić, ale zazwyczaj gwarancja jest uznawana jeśli np. lakier łuszczy na elementach, na których powłoka lakiernicza nie nosi żadnych śladów mechanicznych uszkodzeń. W przypadku gwarancji na perforacje, producenci dają je na lata, ale przy tym jest sporo punktów i zastrzeżeń, których niespełnienie może przyczynić się do  utraty gwarancji. Dlatego warto zapoznać się z tym, co zostało zapisane w książce gwarancyjnej pojazdu.

 

Większość marek ma podobne wpisy gwarancyjne dotyczące perforacji. Podstawowym punktem jest zapis, że gwarancja antykorozyjna obejmuje tylko korozję perforacyjną działającą od wewnątrz na zewnątrz zardzewiałego elementu. Oznacza to, że jeśli na skutek odprysku farby zaczną rdzewieć drzwi czy pokrywa silnika, na gwarancyjną naprawę nie mamy na co liczyć. Warto zwrócić uwagę na samo słowo „perforacja”. Oznacza ono dziurę, która powstała od wewnątrz. Korozja najczęściej atakuje pojazd w postaci wybrzuszeń wychodzących spod lakieru.

 

Częstym rozwiązaniem właścicieli pojazdów jest zwlekanie z naprawą blacharsko-lakierniczą, po zauważeniu korozji i czekanie na pojawienie się dziur. Niestety w przypadku korozji, która już się pojawiła czas działa tylko na niekorzyść właściciela. Tym bardziej, że wszelkie usterki i wady lakieru powinny być zgłaszane do producenta niezwłocznie. Warto jednak mimo wszystko podjechać do niezależnego warsztatu lub rzeczoznawcy, by ten dokonał oceny uszkodzenia. W Centrum Napraw Powypadkowych (CNP) w Latkowie technicy służą pomocą i radą także w takich kwestiach. Ocenią, czy korozja/perforacja nadaje się do zgłoszenia w ramach  gwarancji  producenta czy też pojazd trzeba będzie naprawić na własny koszt. Ważną kwestią jest fakt, że po fachową poradę i ocenę stanu faktycznego  do CNP i pozostałych oddziałów w Toruniu, Włocławku i Inowrocławiu można przyjechać z każdą marką samochodu, a na swoje usługi udzielają gwarancji.

 

Trudno jest zazwyczaj ocenić samemu, czy bąbel bez śladu mechanicznego uszkodzenia (rysy, kropki itd.) to na pewno jest uszkodzona powłoka i na jakiej podstawie można wnioskować o naprawę z tytułu gwarancji. Tutaj niezaprzeczalnie potrzebni są specjaliści napraw blacharskich i lakierniczych. Pomoc w kwestii konserwacji i napraw pojazdów znajdziecie zarówno w Centrum Napraw Powypadkowych w Latkowie, jak i w pozostałych oddziałach Firmy w Inowrocławiu, Włocławku i Toruniu.

 

Technicy doradzą w kwestii naprawy i skoordynują cały proces. Wyszkolony personel, w ramach dokonanego zlecenia pomoże w  usunięciu  korozji i zabezpieczy lakier, jak również zaproponują inne właściwe rozwiązania.

 

Najlepszym przeciwdziałaniem rdzy jest częste mycie i czyszczenie pojazdu. Warto także co jakiś czas dokładnie obejrzeć samochód w poszukiwaniu ognisk korozji. Zwykle korozja zaczyna się w widoczny sposób pod powierzchnią teoretycznie zdrowego lakieru i jest możliwe wykrycie jej na bardzo wczesnym etapie. Należy pamiętać, że proces rdzewienia nie zatrzymuje się. Czas działa na niekorzyść pojazdu i jego właściciela i powoduje, że coraz większa powierzchnia pojazdu będzie pokryta rdzą. To z kolei spowoduje, że usunięcie rdzy, w przypadku jej zaawansowanego stanu może wiązać się  z wymianą danego elementu.

 

Dobrą i coraz częściej zalecaną praktyką jest stosowanie powłok ochronnych i antykorozyjnych.

 

Warto postawić na detailing samochodu i zabezpieczenie odpowiednimi środkami. 

Centrum Napraw Powypadkowych  jest autoryzowanym partnerem Waxoyl, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy dokładnie wyczyszczą i zabezpieczą pojazd środkami antykorozyjnymi. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj: www.cnp-autostyl.pl/uslugi/myjnia-detailing/ , a wszelkie informacje dotyczące Centrum Napraw Powypadkowych w Latkowie oraz pozostałych oddziałów w Toruniu, Włocławku i Inowrocławiu znajdziecie na stronie: www.cnp-autostyl.pl

 

Niniejszy artykuł ma charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego. Każdą kwestię należy rozpatrywać indywidualnie i przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji lub działania należy skontaktować się profesjonalnym doradcą w danej dziedzinie.